مقدمه:
برای کسب موفقیت پایدار، سازمانها نیازمند تغییر و بهبود در حوزه های مختلفی هستند که در میان این حوزه ها،منابع انسانی نقش مهمتر و کلیدی تری را ایفا می نمایند.چرا که عاملین هر نوع تغییر و بهبود در هر حوزه ای ، افراد هستند.
منابع انسانی:
به تمامی شاغلین رسمی ، پیمانی و قراردادی (اعم از مدیران و کارکنان)موسسه که مشمول آموزش هستند اطلاق می شود که کارمند نامیده می شوند.
کارمند:
فردی است که بر اساس ضوابط و مقررات مربوط، به موجب حکم و یا قرارداد مقام صلاحیت دار در موسسه به خدمت پذیرفته می شود.
استخدام:
عبارت است از بکار گیری شخص حقیقی به صورت رسمی یا پیمانی و یا قراردادی طبق ضوابط و مقررات به منظور خدمت در موسسه
رابطه استخدام در موسسه به سه شکل است:
الف)استخدام رسمی
ب)استخدام پیمانی برای مدت معین
ج)استخدام قراردادی برای مدت معین
استخدام در بدو ورود به شکل پیمانی یا قراردادی است.
حقوق و تکالیف کارمندان:
مدیران و کارمندان بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)فومن خدمت گزاران مردم هستند و باید با رعایت موازین اخلاق اسلامی وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با در نظر گرفتن حقوق وخواسته های قانونی آنها انجام دهند.
- کارمندان رسمی و پیمانی و قراردادی موسسه سالی سی روز حق مرخصی کاری با استفاده از حقوق و مزایای مربوط را دارند حداکثر نیمی از مرخصی کارمندان در هر سال قابل ذخیره شدن است.
- ساعت کار کارمندان موسسه چهل و چهار ساعت در هفته می باشد.تنظیم ساعت کار یا شیفت های موظف کارمندان به عهده موسسه می باشد
مقررات مختلف:
- کارمندان رسمی ، پیمانی و یا قراردادی حسب نوع استخدام در یکی از حالات ذیل قرار خواهند داشت:
الف)اشتغال درواحد سازمانی مربوط
ب)مرخصی استعلاجی ، استحقاقی و یا بدون حقوق
ج)آماده به خدمت
د)انتقال یا ماموریت به موسسه ها و سایر دستگاههای اجرایی دیگر و یا ماموریت آموزشی
ه)انتقال موقت یا دائم به موجب احکام قطعی مراجع قضائی و یا هیات های رسیدگی به تخلفات اداری
و)استعفاء و بازخرید به موجب احکام مذکور در این آیین نامه و قانون رسیدگی به تخلفات اداری
ز)غیبت موجه وغیر موجه
ح)بازنشستگی و از کار افتادگی
ط)تعلیق
م)فسخ قراداد کارمند پیمانی
مراحل پرونده سازی پرسنل جدیدالورود بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن:
1-امضاء معرفینامه توسط رئیس یا مدیر بیمارستان
2-شماره گذاری توسط دبیرخانه
3-تحویل معرفینامه به واحد کارگزینی
4-تحویل مدارک مورد نیاز به کارگزینی(کپی تمام صفحات شناسنامه ؛ کارت ملی ؛کارت پایان خدمت(آقایان) ؛مدرک تحصیلی و عکس4*3 هرکدام 3 سری)
5-اعلام شروع بکار و تحویل به واحد کارگزینی توسط مسئول واحد
6-افتتاح حساب و دریافت شماره حساب از بانک رفاه شهرستان فومن و تحویل آن به واحد حسابداری
7-مراجعه به واحد کارگزینی جهت معرفی در مورد انجام آزمایشات و گواهی عدم سوء پیشینه بدو ورود(استخدام)
8-مراجعه به واحد حسابداری و دریافت معرفی نامه برای مراجعه به بیمه تامین اجتماعی
9-دریافت شماره بیمه و تحویل به واحد حسابداری
با تشکر واحد کارگزینی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن